13 února 2021

Hoffnung am Ende der Welt (Dokončení)

Je mi velikou ctí že už podruhé v únoru vás všechny mohu uvítat na stránkách svého blogu. Tentokrát s potěšením představuji široké veřejnosti závěrečný díl série článků věnované tvorbě viněty Hoffnung am Ende der Welt odehrávající se během prvních květnových dnů v hlavním městě již padlé říše. 
Ještě než se ale budeme moct společně pokochat fotkami hotového díla, je samozřejmě nutné vinětu dokončit, seskládat vše dohromady, rozmístit doplňky na svá místa, natřít podstavec a vyrobit a umístit popisku. Myslím že tady již není mnoho co psát, takže... Takže jdeme na to!
 Figurku chlapce jsem přilepil vteřinovým lepidlem, stejně tak směrovku "Zum Luftschutzraum".
Figurky padlých příslušníků Waffen SS jsou přilepeny dvousložkovým lepidlem Alteco epoxy steel, stejně jsem lepil i větší doplňky, jako kanystr, bednu, lékárničku a helmy. Výhoda tohoto lepidla je ve skutečnosti, že zůstává oproti kyanoakrylátu mnohem déle "živé" a tak se finální rozmístění všech komponentů dá ještě lehce upravit až k naší plné spokojenosti. Nejmenší doplňky (lahev, granát, nábojové pásky a bodák) jsou lepeny kapkou Herkulesu, který takto malé díly s přehledem udrží a práce je čistší než například s vteřinovým lepidlem, hlavně pak v případě lahve. 
Jelikož jsem s podložkou při lepení poměrně velkého množství jednotlivých dílů musel hodně manipulovat, padlo rozhodnutní aplikovat černou barvu a lesklý lak na podstavec až po finální kompletaci scény.

Popisku jsem si napsal ve Wordu a vytisknul na běžný bílý kancelářský papír.
Dalším krokem bylo podlepení silnějším kartonem, vyříznutí a přemalování bílých hran černým fixem. Někdy hrany nechávám záměrně bílé, aby byla popiska  od podstavce vizuálně odlišena, to jsem tentokrát nechtěl.
Nakonec jsem štítek přelepil čirou izolepou, s přesahem ji obstřihnul a tento přesah zezadu založil.
Pohled na zadní stranu dokončené popisky.
Jejím umístěním na podstavec a doplněním podpisu na vedlejší stranu podstavce je hotovo.

A nyní několik fotografií dokončené viněty:






























Do cedule jsem ještě navrtal dva otvory po hřebícívh, kterými byla přichycena na svém původním místě.
Brandflasche, Eihandgranate 39, pásky se střelivm, dřevěná bedna a přilba M40. Povšimněte si kusů cihel a betonu v bedně. Zcela prázdná a bez nich by působila naprosto vyterženě z kontextu scény zasypané sutí.





Sám, ztracen mezi troskami a smrtí. Ale vše je pryč a právě on je tou nadějí v konci světa...
Stavba této viněty byla neúměrně dlouhá a vleklá, nicméně přesně tak je tomu v poslední době u všech mých projektů. Pořádně se to rozjelo až při dokončování. 
Myslím si ale, že nakonec je to dobře a s výsledkem jsem do značné míry spokojen. Řekl bych, že atmosféru o niž jsem se po celou dobu stavby a vlastně již od prvního nápadu snažil se mi zachytit podařilo, i když kompozice a prakticky úplně vše se krom prvních dvou figurek od prvotních představ a nástinů scény zcela změnilo.
Snad i Vám se tato má viněta zachycující skutečnou tvář války líbí alespoň tak jako mě a že mou tvorbu budete i nadále sledovat. Řekl bych, že i v mých dalších článcích se máte na co těšit!
S přáním klidného zbytku soboty a víkendu,
Michal Trlica

Žádné komentáře:

Okomentovat