21 července 2020

Přestěhovaný blog

Vážení přátelé, kolegové modeláři, mí věrní i občasní čtenáři, dnes Vám přináším první článek na svém blogu přestěhovaném z původní adresy www.michalovi-modely.blog.cz
Dne 15. 7. jsem totiž zjistil, že od 16. 8. 2020 bude ukončen provoz služby blog.cz a tím pádem všechny dodnes existující blogy navždy zmizí, mezi nimi i ten můj, jenž vedu už od roku 2009 a kde jsem dosáhl na pěkných bezmála 79 000 návštěv. Nejprve jsem podlehl panice, absolutnímu zklamání a hrůze. Pochopitelně mě mrzelo že o všechen obsah, který jsem za ta léta vytvořil prostě přijdu. Vím totiž, že několik kamarádů se k němu stále vrací a i já si občas ve svých článcích připomínám co a jak jsem vlastně dělal. Jindy si své články prostě jen tak pročítám a vracím se do časů kdy jsem ten který projekt vytvářel.
Snažil jsem se sám sebe uklidnit tím, že si založím blog někde jinde, ty nejlepší články nějakým způsobem vytvořím znova, jiné prostě vypustím a nějak to všechno zvládnu. Jenže pak by byl můj blog tak nějak nekompletní. Uvažoval jsem dokonce i o tom, že přestanu psát úplně, protože ruku na srdce, teď frekvence napsaných a vydaných článků dost klesla a řekl bych že hlavnímu tématu blogu, tedy plastikovým modelům se v článcích věnuji stále méně, hlavně pak poslední dobou kdy píšu spíše o vyrábění replik v měřítku 1:1. Na druhou stranu jsem se ale okamžitě přesvědčil o tom, že si život bez psaní článků, i když jen občasného nedokážu představit. Nakonec to snad nebude tak zlé, i když k nějakým změnám prostě dojít musí. Takže nějak postupně...
Hned 15. 7. jsem si založil nový blog, tentokráte zde na blogspotu.
Vzhled nového blogu jsem se snažil maximálně připodobnit tomu původnímu, protože takový jsem já. Zkoušel jsem i jiné vzhledy, motivy a designy, ale s tímto jsem se za těch jedenáct let natolik sžil, že jej vlastně nechci nijak zásadně měnit. Také si myslím, že změna vzhledu by minimálně v tomto přechodovém období zbytečně mátla čtenáře, kteří by můj blog třeba hledali.
Problém, kterého jsem se bál nejvíce se nakonec dal vyřešit naprosto jednoduše. Celý obsah blogu jsem stáhnul v jednom jediném souboru a ten jsem nahrál sem na nový blog, čímž jsem všechny články zachránil a to včetně původních dat vydání. Pravda, není to úplně dokonalé, například vodorovné oddělovače budu muset do všech článků vložit všechny znova a ručně, ale to je jen malá daň za záchranu mého celého jedenáctiletého díla. Malinko větší ztrátou jsou komentáře, které skutečně se starým blogem nadobro zmizí, právě zde padaly mnohdy užitečné názory a rady, jindy se zde objevovaly ty nejvtipnější perly.
Ještě sice není úplně vyhráno, protože jsem dosud úplně neproniknul do pro mě naprosto nového způsobu psaní článků a vkládání fotografií, v tom byl starý blog.cz naprosto blbuvzdorný, což mám nejraději. Ale nemusíte se bát, konečně mám již tak dlouho slibovaný nový fotoaparát, se kterým stejně zatím neumím pracovat, ale i tak jsou mé nové fotky lepší než ty z mobilu. V současné době mám již fotografie pro další a tentokrát opravdu modelářský článek připravené, ale jelikož to byl projekt dlouhý a řekl bych že docela zodpovědný, nechci nic podcenit a věnovat přípravě a psaní článku dostatečný čas, aby vše bylo co možná nejlepší.
Ač vím, že budu pokračovat tam, kde jsem na starém blogu posledním článkem skončil, cítím stále jakýsi smutek a ztrátu.
Chtěl bych Vám všem poděkovat za těch krásných jedenáct let, které jsme tu společně prožili. S naprosto čistým svědomím můžu prohlásit, že nebýt blogu, svou modelářskou dovednost bych jen těžko posunul na současnou úroveň. Blog mě provází bezmála polovinou mého života a dal mi mnohem víc než jen zlepšení modelářských schopností a několik výborných kamarádů, dal mi vlastně asi víc, než si vy a asi i já dokážeme uvědomit. A tak by byla škoda je prostě opustit a nechat zmizet.
Byl bych rád, kdybychom se všichni sešli zde na mém staronovém blogu, kde budu pokračovat.
Tak zatím na shledanou!
Michal Trlica

2 komentáře:

  1. Budeš ty vůbec někdy stavět toho Stuga od Boseho? Čekám na to už 7 let.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý večer,
      až budu cítit že přišel ten správný čas, tak bude i StuG III Ausf.G jemuž velel Leutnant Georg Bose. Je to celkem raritní stavebnice a nakoupil jsem k ní dost doplňků, takže ji nehodlám zničit nějakým neuváženým postupem tak, jak se to povedlo spoustě kolegů z celého světa.
      S přáním hezkého zbytku dne
      Michal Trlica

      Vymazat