29 června 2020

Dynamit (WH/W-SS)

Tento článek je návodem pro výrobu INERTNÍ reprodukce dynamitu a neslouží k propagaci jakékoli ideologie potlačující lidská práva či svobody!

Vážení kolegové a přítelé modeláři a reenactoři, vás všechny zdravím a vítám u mého dalšího článku!
Tentokrát to bude opět takové kratší a jenodušší, ale přesně takový projekt jsem v této době potřeboval. Dnes už je naštěstí vše za mnou, všechny zkoušky a hlavně ty dlouhé a téměř nekonečné měsíce učení se a příprav. Mnoha lidem vděčím za to, že se nakonec dostavil úspěch, ale tohle není nejvhodnější místo, kde bych jim chtěl děkovat. Rozhodně se k tomu ale vrátím na konci roku.
Před nějakou dobou, když jsem sháněl podklady pro mé dřívější projekty jsem na internetu narazil na reprodukce válečků dynamitu používaného v době druhé světové války německou brannou mocí. Jelikož u nich byly uvedeny i rozměry, stal se tento předmět předobrazem mé další repliky. Bohužel se mi ale nepodařilo sehnat fotografie originálů, takže nejsem schopen říci jak moc toto provedení odpovídá své původní předloze, ale i tak jsem si celý projekt užil a to především díky jeho rychlosti a jednoduchosti. Právě ve dnech kdy už pomalu vrcholily přípravy na zkoušky a absolutorium jsem dostal velikou chuť vyrobit nějakou repliku a vzpomněl jsem si právě na tento dynamit. Všechen materiál jsem měl doma, takže nic nebránilo tomu abych začal! Během asi dvou hodin bylo hotovo!
Hotové válečky dynamitu společně s reprodukcí Stielhandgranate 24 a originálním bajonetem S84/98 pro pušku Kar98k.
Nyní se tedy podívejme, jak si takový inetrní váleček dynamitu vyrobit:
Vše, co budeme pro výrobu potřebovat je zachyceno na této fotografii, konkrétně jde o ruličku na níž byl namotán alobal, písek a šrouby jako náplň, vteřinové lepidlo, lepidlo na papír, nůžky, zalamovací nůž a obal, který si snadno vytvoříme v textovém editoru. Na fotografii pak není zachycen smirkový papír, který se při výrobě také hodí.
Ruličku jsem nejprve zkrátil na požadovanu délku (25cm). Zbytek ruličky jsem nevyhazoval, protože poslouží jako materiál pro výrobu záslepek na konce ruličky.
Vteřinovým lepidlem jsem na jeden konec ruličky přilepil čtverec z kartonu a po vytvrdnutí lepidla jej nožem oříznul podle ruličky. Hranu jsem pak obrousil hrubým smirkovým papírem.
Ruličku jsem následně naplnil pískem a šrouby tak, aby vážila 325g, případně malinko více. Jakmile byla náplň uvnitř, stejným způsobem jsem uzavřel i druhý volný konec trubky.
Nyní jsem vytvořil obal a vytisknul jej na papír obarvený v kávě.
Obal jsem z vnitřní strany důkladně natřel lepidlem a trubku s pískem a šrouby do něj zabalil.
Následně jsem potřel lepidlem konce trubky a papírový obal založil dovnitř.
Posledním krokem bylo přilepení koleček vystřižených ze stejného papíru jako obal.
 Hotový dynamit.



Doufám, že se Vám i dnešní článek líbil a budu se snažit, aby se zde co možná nejdříve objevil další článek, který už snad bude obsahovat i lepší a kvalitnější fotky. V případě jakýchkoli dotazů se neváhejte ptát prostřednictvím komentářů pod článkem.
U dalšího článku se těší
Michal Trlica

Žádné komentáře:

Okomentovat