22 února 2014

Gas! Gasmasken aufsetzen! (8. díl)

Figurky jsem již napatinoval, i když podoba bláta, kterou uvidíte v tomto článku stále ještě není definitivní. Po usazení do terénu dojde k doladění a navození mokrého vzhledu bot a jiných částí uniforem.
Foto:
Nejprve jsem nastříkal figurky směsí matného laku Tamiya XF-86 a zmatňovací báze. Po tomto kroku už se na povrchu nevyskytuje lesk, který vzniká při malbě oleji.


Na rukávy, ruce ale i výzbroj a výstroj jsem nepravidelně nanesl skvrny zředěné barvy Vallejo 814 pálené červené kadmium. Tento odstín napodobuje potřísnění krví, ke kterému při velmi častém boji z blízka, který je pro tento konflikt typický docházelo. Pamatujme, že méně je někdy více, což platí i zde. Nesnažte se pokrýt celou figurku, ale jen ty místa, kde je potřísnění pravděpodobné, tedy manžety rukávů, ruce, hrudní část blůzy, ale i místa, kde je uniforma roztržená...

V dalším kroku jsem na figurky nepravidelně nanášel skvrny olejových barev Umton odstínu Umbra a Siena Pálená. V zápětí jsem pomocí ředidla White Spirit tyto skvrnky rozmyl do prostoru, a získal jsem tak špínu, která ulpěla ve struktuře tkaniny, ze které je uniforma v výstroj vyrobena.
Takto vypadal vzhled figurek po výše popsaných krocích. Všimněte si krve a také hnědých skvrn na uniformách, také si všimněte, jak špinavě nyní působí bíla Waffenfarbe.
Abych pravdu řekl, tohle byl krok do neznáma. Ale vědel jsem, jak na to půjdu, a věřil jsem si.
Abych dosáhl hloubky zašpinění, použil jsem několik vrstev bláta, podle toho, jak vrstva vysychá jsem tedy šel od nejsvětlešího odstínu, a barevnou plochu stále zmenšoval a vyplňoval tmavším odstínem. Do plata od léků jsem si připravil odstíny pigmentů, které jsem vrstvil na figurky. První vrstva: pigment P232, druhá: P028, třetí: P034+P028 a finální čtvrtá: P034. Z těchto pigmentů MIG productions a ředidla pro wash stejného výrobce jsem připravil kaši a nanášel ji štětcem Italeri na figurky. Tohle je právě chvíle, pro kterou jsou štětce Italeri dokonalé.
Několik fotografií z filmu All quiet on the western front režiséra Delberta Manna z roku 1979...

Co jsem tím chtěl říci...
Život v zákopech, v neustálém vlhku, nebylo místo, kde by nebylo bláto, nebylo kam utéct. To se muselo projevit. Jednak na zdravotním stavu vojáků, kteří trpěli plísněmi a jinými onemocněními, a jednak na jejich uniformách a výstroji.
S nadsázkou by se tedy dalo říci, že figurky můžeme kompletně obalit v pigmentu, malinko očistit hlavičku, a máme hotovo. Takhle to ale nefunguje. Jelikož chceme, aby figurky působily co nejreálnějším dojmem, musíme postupovat právě tak, jak jsem již naznačil při přípravě jednotlivých odstínů pigmentů.
Zde vidíte rozdíl mezi čistou a zablácenou figurkou.
Po nanesení všech vrstev pigmentů jsem je zafixoval zapuštěním pigment fixeru firmy MIG productions. Po několika vrstvách jsem na exponovaná místa zapustil tmavý wash téhož výrobce. K doladění odstínu jsem použil i filtry přípravkem earth effects výrobce AK Interactive.
Dvě ze tří figurek zabláceny...
A zde už jsou zašpiněni všichni tři. Stále se ale nejedná o finání podobu. Ruce a helmy ještě nejsou dokončeny.
Snažím se posunovat hranici svých možností, a tak jsem si na googlu našel podklady na karabinu Mauser 98a a podle nich jsem dodal detaily. Poutko k provlečení řemene na levé straně je z měděného drátku, popruh je z plíšku, injekční jehlou jsem v něm propíchal dírky. Klika závěru je zhotovena nová, použil jsem vytažený rámeček. Také jsem zahloubil ústí hlavně. Stále to není dokonalé, ale myslím, že je to lepší, než původní výlisek.
Karabiny připravené k malbě.
Tímto se dnes loučím, příště už s nejvetší pravděpodobností přijde závěrečný díl s fotografiemi hotové viněty.
Michal

Žádné komentáře:

Okomentovat