15 června 2013

Gas! Gasmasken aufsetzen! (2. díl)

Ve druhém pokračování se seznámíte s tvorbou a barvením terénu viněty z posledních týdnů Velké války.
Něco podobného se pokusím ztvárnit ve své vinětě.

Po hrubém potažení styroduru pomocí sádrokartonářské stěrky jsem povrch posypal hrubým kamením a pískem. Po dokonalém proschnutí jsem pomocí kyanoakrylátu přilepil kostru a fixou jsem si rozdělil povrch na 3x3 čtverce.
Kostra padlého německého vojáka od firmy Verlinden. Více zde: http://michalovi-modely.blog.cz/1306/soldier-skeletons-vp2019 .
Oka s ostnatým drátem jsem zabodal již do této vrstvy terénu.
Tvorba finální vrstvy terénu. Základní směs tvoří sádrokartonářská stěrka, jemný písek, kořínky, hnědý nastrouhaný pastel (lze použít i pigment, ale je to zbytečně drahé) a pár kapek vody, aby byla směs řidší. S vodou ale opatrně! Směs jsem nanášel pomocí lžičky a klacíku od nanuku. Ihned po nanesení směsi jsem povrch tupoval molitanovou houbičkou tak dlouho dokud jsem s texturou nebyl spokojen. Následně jsem do nezaschlé směsi vmáčkl různé předměty jako kořínky, bedny, projektily...a zapracoval je opět tupováním do terénu. Čtverce, ve kterých pracujeme nám umožní věnovat se co nejvíce celému terénu, protože směs schne rychle a pokud bychom chtěli vytvořit celý terén naráz, nedokázali by jsme si s ním tak vyhrát. Jeden čtverec jsem dělal asi hodnu. Za týden bylo hotovo.
Po týdnu práce byl terén hotov. Jak jsem naznačil v předchozím dílu, chtěl jsem vše, co je pro tento konflikt charakteristické. Tedy kostry, ostnaté dráty, pustá bojiště prostá vegetace a plná kráterů.
Páskou jsem znova vymaskoval ohrádku a byl jsem připraven k nástřiku.
Barvení proběhlo v několika fázích: 1. nástřik matnou černou. 2. nástřik červenohnědou pod úhlem 90°, tím jsem vytvořil dojem světla dopadajícího přímo shora. 3. rozbití jednolitosti povrchu nástřikem různách zesvětlených a ztmavených odstínů původní červenohnědé. Opět jsem stříkal kolmo shora. 4. domalování detailů pomocí barev Vallejo na štětec a olejů. 5. stínování kmene stromu barvami Vallejo.
Kostra namalovaná barvami Vallejo a oleji. Zatím není dokončená. Všimněte si stínu od kmene stromu.
Wash pomocí oleje čerň kostní. Barvu jsem naředil kobaltovým sikativem.
Pohled shora. Lepší záběr jsem nedokázal pořídit.
Dokončená kostra, místy jsem simuloval mokrý oděv.
Terén je záměrně dost tmavý, opět pro navození ponuré atmosféry a nesmyslnosti války, která jen pustoší svět a zabíjí miliony lidí.
Další díl bude s největší pravděpodobností opět o terénu a doplňcích.
Michal Trlica

Žádné komentáře:

Okomentovat