26 června 2016

PANZERSHOW 2016

Již šestý ročník modelářské soutěže na velmi vysoké úrovni a se snad nejlepší atmosférou proběhl včera, tedy v sobotu 25.6. 2016 opět v sálu restaurace u Mrózka v Návsí. Jediné, co mi celý den znepříjemňovalo bylo nepříznivě horké počasí, ale Gorale Goat Club v čele s panem Radkem Dostálem do toho dal opět naprosto vše, což se i letos projevilo na kvalitě celé akce. Tímto bych tedy chtal poděkovat právě panu Dostálovi a všem, kteří se na přípravě letošní Panzershow podíleli. Když jsem kladl své diorámy na stůl, pronesl jsem: "Jestli letos něco vyhraju, tak se řadím mezi elitu!" Své želízko v ohni totiž měli i takoví modeláři, jako Vojta Mitura, nebo Mara Zindulka. A já jsem od letošního května ve věkové kategorii seniorů. Takže těch, kteří musí opravdu něco umět, aby se mohli umístit.
A nyní pár fotek:













Moje reprezentace...


Každý rok jsem celý den napjatě vyčkával vyhlášení výsledků a čekal, zda se na mě usměje štěstí. Ale letos to napětí bylo o dost větší, a ocenění jsem tentokrát téměř vůbec nečekal právě z důvodu obrovského počtu špičkových diorám předních českých i zahraničních modelářů. O to větší bylo mé překvapení a radost dokonce ze dvou cen, jedné speciální, kterou je figurka sovětského tankisty v měřítku 1:16 a železného kříže, který dostal letos novou etui a lehce pozměněný vzhled. Jako elita se ale necítím, nicméně radost mám obrovskou, a jelikož se po letošním Kyjově celkem radikálně změnil můj postoj k RKKA, mám velikou radost i z této figurky.
I udílecí dekret má letos úplně nový vzhled, letos bylo po pěti letech upuštěno od šablony nápadně připomínající dokument o udělení EK.
Překrásný železný kříž moravskoslezké orlice v krásné elegantní modré etui.

Military Day Návsí 2016

Letos jsem se ve stejný den poprvé zúčastnil i akce Military Day, pořádané v areálu pana Czudka. O účásti jsme se domlouvali s Richardem Topalovem již na Vlkoši, ale ještě nebylo zcela jasné, jestli pojede i můj skvělý přítel Dalibor. Nakonec se ukázalo, že nemůže a tak jsem se rozhodl vzít si četnickou uniformu a jít ji na tuto akci prezentovat. Musím přiznat, že vše probíhalo nad má očekávání, četník budil zájem mezi návštěvníky, což mě velmi těší a dokonce jsem byl požádán i o krátké představení četnické uniformy a výstroje u příležitosti předvedení prezentace panem Czudkem v objektu bunkru. "Němce pozná každej, ale ty že máš toho četníka, první republiku, tak by bylo pěkný, kdybys to lidem představil, co to máš na sobě, řekl co je co a tak..." žádal mě pan Czudek. S radostí jsem mu tedy vyhověl. Krom toho bylo možné prohlédnout si tábor KVH PEG Wiking, který akci pořádal, promluvit si s jeho členy a nakonec i shlédnout bojovou ukázku, kterou jsem však nemohl stihnout z důvodu vyhlášení výsledků a zakončení modelářské soutěže Panzershow.
Obrovskou radost mi udělala replika československého pohraničního sloupu.
Strážmistr Trlica zde na fotografii s předsedou KVH PEG Wiking, SS-Unterscharführerem Amonem Fleisherem (Richard Topalov).
Pohled na tábory...
Polní rozcestník.
Základna Wikingů s portrétem jejich vůdce namalovaným Ernstem Fleisherem.
Nástěnka volající všemožné dobrovolníky ke vstupu do SS.
Závěrem chci poděkovat úplně všem, kteří vložili nezměrné úsilí do přípravy těchto dvou velmi povedených akcí a nezbývá, než se těšit na další a další ročníky.
Michal Trlica

Žádné komentáře:

Okomentovat