05 března 2016

Wenn die Soldaten... 10. část

Další figurka je hotová, a tak zveřejňuji několik fotografií. Během malby jsem byl často rozpačitý z průběžných výsledků, ale nakonec to nějak dopalo. Neříkám, že se vše povedlo úplně přesně podle mých představ, ale myslím, že nejhorší to také není.
A nyní se už podívejme na několik fotografií:
Namalovaná hlava, zatím bez vymalované lodičky M35.


Všimněte si stínování vlasů. I takový detail dokáže hlavičku neskutečně oživit. Navíc u takto kvalitních odlitků je radost vlasy malovat.

Schiffchen M35 po stínování.
Válka teprve začíná, proto je na lodičce označení bílou (pěchotní) Waffenfarbe.
Kokarda a orel z obtiskového archu Alliance Model works. Záměrně jsem použil obtisky ze setu pro tankové posádky, jelikož jsem potřeboval tmavě zelený podklad insignií. V setu pro pozemní vojska je podklad poměrně světlý, což by v tomto případě vůbec nevyhovovalo, a tak jsem se rozhodl pro přesnější černou, protože rozpětí odstínů podkladů insigníí je opravdu veliké. Na jedné blůze M36 je klidně možné pozorovat i tři různé odstíny tmavě zelené (límec, nárameníky, orel, případné rukávové hodnostní označení). Od velmi tmavě zelené, která je těžko odlišitelná od černé, až po světlejší odstín, samozřejmě tmavší barvy, než je Feldgrau.
Aby bylo jasné o čem mluvím, přikládám fotografii své blůzy M36. Je to sice replika, ale na originálech je možné pozorovat naprosto stejný jev. Vlevo je nejsvětlejší odstín zelené, na podkladu orla Wehrmachtu, uprostřed je límec středního odstínu tmavé zelené a vpravo nejtmavší zelená tvořící podklad hodnostního označení. Právě tato barva při horším nasvícení a z větší vzdálenosti skutečně působí jako černá.
V této fázi malby jsem figurku přestříkal matným lakem, a až po něm jsem domaloval části výstroje, které nejsou z látky a nemají být tvrdě matné. Tedy boty, helmu, ešus, pouzdro plynové masky a Gasplane, bajonet a ruce.
A pak už jsem vše zkompletoval a zaprášil na exponovaných místech.




Ešus a pítko polní lahve jsem odřel na hliník jen lehce, je rok 1940...
Na filcový potah Feldflasche jsem namaloval tři patenty a na závěsná poutka chlebníku knoflíky. Také jsem černou namaloval kožené uchycení D-kroužků a naznačil do špičky střižené zakončení závěsných pásků.
"Sag mir, wo die Blumen sind... Sag, wo die Soldaten sind, über Gräbern weht der Wind..."
To je zatím vše, ještě zbývá důstojník Wehrmachtu a pár detailů, tak uvidíme, co z toho vzejde...
Michal

Žádné komentáře:

Okomentovat