31 srpna 2015

Wenn die Soldaten... 7. část

Poněkud dříve jsem opět tu a přináším další článek dokumentující stavbu diorámy "Wenn die Soldaten..." Tentokráte pro Vás mám dokončení prací na lehkém tanku Pz. II Ausf. C.
Foto:
Tady jsem minule skončil. Tank je opatřen vrstvou tmelu Mr. Surfacer 1000.

Nyní jsem vytáhnul Evolution a pokusil se o preshading. Pomalu začínám chápat, jaktato technika funguje a včem je její kouzlo...
Následně jsem provedl nástřik zesvětlené Panzergrau Tamiye XF-63. Důležité je pracovat tak, abychom celý povrch nepokryli jednotnou vrstvou barvy, ale aby zůstaly stíny vytvořené v předchozím kroku prosvítat.
Dalším krokem je nástřik lesklým lakem a nanesení obtisků.
Z usazení tohoto věžového čísla jsem měl největší strach. Naštěstí s použitím obtiskových vodiček Agama to byla hračka.
Ani zde nebyl větší problém. Nyní je nutné obtisky ochránit další vrstvou lesklého laku a povrch tak připravit na wash a další patinovací techniky.
Plochy hnacích a napínacích kol, které se leští o vnitřní stranu pásu jsem natřel stříbrnou barvou a také zafixoval nástřikem laku.
Gumové obruče pojezdových kol jsem vybarvil tenkým štětcem barvou Vallejo.
Základní odstín dřevěných součástí nářadí...
Vytvoření dřevěného povrchu olejovou barvou a následné přestříkání lesklým lakem. Kovové části v základním černém nátěru.
Veškeré nářadí připravené k osazení na blatníky tanku. Rukojeti kleští jsou z bakelitu, proto zde dřevo neimitujeme.
Vzhled povrchu tanku po fadingu...
Zde by měl být efekt trochu patrný.
Wash povrchu rozhodně pomůže. Nyní začíná model vypadat jako skutečné bojové vozidlo, ne jako hračka. Ještě však zdaleka není vyhráno.
Výfuk a jeho plášť vlivem vysokých teplot trpí, proto je na většině bojových vozidel rezavý a bez zbytků původní kamuflážní barvy. Tohoto efektu jsem doocílil tupováním akrylových barev Vallejo a AK-Interactive. Následně jsem přidal několik rezavých filtrů dokud jsem nebyl s výsledkem spokojen.
Jiný pohled. Výfuk je nutné přestříkat matným lakem.
Zmatněný výfuk a malba plachty.
Domalovaná várnice.
Několik odřenin. Všimněte si usazeného a mírně oreznutého nářadí. Ocelové součásti jsem také vyleštil grafitem.
Odřeniny jsem soustředil do míst, kudy se pohybuje osádka tanku.
Dalším efektem je vytvoření prachových stečenin vlivem deště. K tomu jsem použil přípravek Rainmarks firmy MIG Productions.
A nyní větší špinění. Nejprve jsem podběhy a přední pancíř vany lehce zaprášil pistolí silně zředěnou Tamiyou XF-52. Doporučuji použít originální ředidlo X-20A. Na vybraná místa jsem nepravidelně nanesl druhou vrstvu stejně silně žředěné Tamiye XF-57. Po zaschnutí těchto nástřiků jsem podvozek nepravidělně štětcem pokryl připravkem AK-Interactive Earth Effects a po mírném zavadnutí roztupoval ostré přechody originálním White Spiritem do ztracena.
Povrchovou úpravu pásů jsem svěřil oxidačnímu příravku Uschi van der Rosten.
Po vyleštění styčných ploch pásů a terénu, a pásů s koly jsem pásy zaprášil stejně jako podvozek tanku, a mohl je umístit.
Hotová bedna na nářadí.
Stejně tak celta. Záměrně jsem použil jiný odstín než u plachty přes vezený materiál na motorovém prostoru.
Umístěno podle fotografie.
Polní lahev na svém místě...
A také ešus upnutý k vrnici. Ať je tato kombinace sebedivnější, vidíme ji i na podkladové fotografi. A co je podkladová fotografie, to je při stavbě tohoto modelu svaté...
Do příklopu jsem vlepil figurku velitele tanku, můžeme začít hodnotit celkový vzhled....

Sále to není ono... Pořád něco chybí.
Myslím, že nyní je vzhled tanku o něco realističtější a živější... Za jeden z tažných háků jsem umístil rostlinu vytrženou i s kořeny při průjezdu terénem, na kola, motorový prostor a k otvorům pro doplnění provozních kapalin jsem naznačil stopy maziv a také jsem vybarvil zadní světlo.



Únik maziva na kolech. Použil jsem přípravek firmy MIG Productions, který jsem naředil do různých koncentrací a tuto směs nanášel kolem šroubů a někde tvořil i stečeniny.
Stopy maziva na korbě tanku.
A na závěr pohled na motorový prostor. Jedinou drobností je doplnění kbelíku na tažné zařízení, a očouzení výfuku. Trochu prachu na blatníky přidám i po usazení do diorámy. Ale o terénu sand příště.
Michal

Žádné komentáře:

Okomentovat