28 srpna 2015

Wenn die Soldaten... 6. část

Zdravím všechny návštěvníky a příznivce mého blogu! V mém životě se střídají chvíle, kdy na modely nemám vůbec náladu, a naopak chvíle takového zapálení pro tvorbu, že ani nestíhám dokumentovat jednotlivé kroky stavby modelu. Nyní jsem zase na úpadku, ale ještě jsem našel trochu síly abych zveřejnil několik fotek, které se mi již delší dobu povalují v počítači.
Dnes se tedy podíváme na postup prací na tanku Pz. Kpfw. II Ausf. C.
Zde je ona podkladová fotografie, o které jsem mluvil již dříve. Za povšimnutí stojí plachta skrývající vezený materiál na motorovém prostoru vozidla. Také zde vidíme várnici, na jejímž víku je připnut ešus. Dále můžeme pozorovat bednu na nářadí či jiný materiál na levém blatníku umístěnou vedle zvedáku. Před touto bednou se nachází odložená polní lahev. Také je vidět, že podél levého bočního pancíře je za korytem antény protaženo tenké ocelové lano. Na tažném zařízení visí kbelík, a také vidíme že na předních světlometech jsou ochranné návleky. Ještě stojí za povšimnutí pravděpodobně složená deka či plachta na bedně na nářadí, která se nachází na pravém blatníku v jeho zadní části. To vše je nutné reprodukovat na modelu...


Zkusmé umístění bedny...
Takhle nějak bude umístěna polní lahev.
Použil jsem výlisek firmy Dragon, protože má oddělené pítko. Z něj jsem také odstranil upínací řemínek.
Pořád to může být i horší... Smějící se
Řemínek bránící ztrátě víčka i upínací řemínek hrnku jsem vytvořil nový z plíšku.
Takhle nějaak bych si to ve finále představoval.
Zatím jsem doplnil zdvižné háky na korbě...
Stejně tak v její přední části.
Z první fotografie je také patrné poškození levého zadního blatníku. Skalpel, pilník a smirkové papíry...
Várnice je výrobek firmy Plusmodel. Zůstalo z ní jen torzo, madla jsouz drátků, lišty na víku z plíšku, křídlové matice ze zbytků leptů...
Zkusemé usazení na místo napovídá, že zde nebude problém. Že by se konečně něco povedlo?
Doplnění nosného řemení na zadní stranu várnice. Popruhy jsou součástí "stavebnice" várnic. Oka ve kterých jsou popruhy uchyceny jsem vytvořil nové z drátku.
Jiný pohled na hotovou várnici.
Druhá strana...
Původně jsem chtěl plachtu z Milliputu ukrývající vezený materiál vymodelovat jako celek s várnicí, ale ne jako celek s tankem. Bohužel... Teď je z toho jeden velký celek. Se s tim musim smířit a nějak si s tím prostě poradit...
Snažil jsem se o co nejrealištičtější ztvárnění drapérie. Nicméně tvar mi trochu uniknul... Zase vedle. Sakra!!! Proč já to vůbec dělám toto?!
Zkouška s dalším materiálem. Samozřejmě zatím chybí ešus přidělaný na várnici. Dále jsem zkusil umístit druhý ešus vedle polní lahve. Trochu mi to připomíná Gulaschkanone, a né bojové vozidlo.
Složená plachta na pravém blatníku.
Pohled na plnící se motorový prostor. Nyní je již ešus na várnici. Také jsem umístil tenké ocelové lano.
Pohled z jiného úhlu...
Návlek na reflektoru...
...a na druhém. Zde je pěkně vidět přívod elektřiny ke světlu.
Elektrický rozvod a oko na tažném háku bránící vysmeknutí lana.
Tak nějak poskládáno dohromady. Většinou nasucho.
Bližší pohled na vezený náklad. Bedna na nářadí ještě projde úpravou.


Při této fázi stavby se vždy děsím, co vše budu muset předělávat a napravovat. Naštěstí nyní to bylo bez problémů. Přiznám se, že to jsem ani v nejmenším nečekal. Surfacer 1000 neodhalil žádnou nepřesnost či vadu.
Věž v Surfaceru... Poprvé jsem použil Mr. Levelling Thinner a jsem nadšen!
Stejně tak i plachta a várnice. Tady jsem čekal největší problémy. Naštěstí je to dobré.
To je tedy dnes vše. Závěrem bych chtěl poděkovat kolegovi Daliborovi za podporu a pomoc při identifikaci záhadného předmětu vyčnívajícího z pod plachty.
Michal

Žádné komentáře:

Okomentovat