24 srpna 2014

Wenn die Soldaten... 3. část

V minulém dílu jsem sliboval, že se na chvíli vzdálím od stavby tanku, a zaměřím se na jinou část diorámy. Tak se stalo, a přináším fotografie zahradního nábytku, který jsem nabarvil.
Foto:
Důležitým detailem je proškrábnutí jednotlivých prken, ze kterých jsou sedáky lavic poskládány. Na horní straně dílu jsou mezery i hřebíky pěkné naznačeny, ale z boku škvíry chybí. Žiletkovou pilkou jsem proříznul každou mezeru, a injekční jehlou upravil její tvar. Vlevo je upravená lavice, vpravo po sestavení z krabičky.


Sestavený stůl. I zde jsem musel proškrábnout mezery mezi jednotlivými prkny.
Injekční jehlou, kleštěmi a smirkovým papírem jsem naznačil opotřebení hran dřeva.
Sestavený nábytek a bedny.
Přenoska na lahve mléka.
Všechny mezery jsem opět proškrábnul injekční jehlou. Držadlo jsem se ani nepokoušel vydolovat z rámečku a vyrobil jsem nové z vytaženého rámečku.
Dřevěnou bedýnku jsem chtěl mít velmi starou a opotřebovanou, takže jsem více proryl spáry a poškodil horní hranu.
Hotovo. Hrany lavic jsem také dost opotřebil.
Připraveno k nástřiku.
Po Surfaceru jsem vše nastříkal Tamiyou XF-57 Buff.
Následně jsem jednotlivá prkna odlišil béžovýmy a okrovýmy odstíny barev Vallejo.
Dřevo jsem naznačoval po částech. Nejprve jsem olejovou barvou ošetřil desku stolu a sedáky lavic. Celou plochu jsem pokryl vrstvou oleje Siena pálená a nechal zavadnout. Poté jsem barvu stíral vatovou tyčinkou a molitanem, dokud jsem nebyl s výsledkem spokojen. Velmi důležité je nechat nabarvenou plochu dobře proschnout, nejlépe týden.
Pokračoval jsem spodní stranou desky a sedáků. Zde je přístupnost mnohem horší než z opačné strany, takže jsem barvu stíral plochým štětcem s tuhým vlasem. Vrstva oleje zůstala tmavší, a to zejména v potlačených místech. To krásně imituje stín, který pod stolem vznika.
Poslední částí byly "nohy" stolu.
Lavice

Výsledek práce s oleji.
Jiný pohled.
Zde je vidět, jak důležité je odlišit jednotlivá prkna. Výsledek je pak mnohem realističtější.
Přenosku na lahve jsem maloval stejným způsobem. Odlišil jsem prkna, a dřevo imitoval olejem. Jen jsem použil odstín Umbra pálená, aby všechny dřevěné součásti diorámy nevypadaly stejně.
Na tuto starou a opotřebenou bendnu jsem použit tři různé olejové barvy. Sienu pálenou, Umbru pálenou, Olivovou hněď a jejich směsi. Každé prkno jsem se snažil namalovat jiným odstínem. Po vyschnutí olejů jsem nanesl na dno wash z Umbry pálené, který imituje nečistoty usazené ve struktuře dřeva a také jsem hrany drybrushoval Neapolskou žlutí. Dřevo pak dostalo šedivý a zašlý nádech.
Hotová bedna.
Špinavé dno.
Později dodělám lahve a jiný obsah beden, na stůl rozložím další materiál atd. Ale to až později, při sestavování scény, aby vše zapadlo do děje, jak má. Nábytek dostane ještě lehkou patinu, ale to zase někdy jindy.
Michal

Žádné komentáře:

Okomentovat