25 ledna 2014

Gas! Gasmasken aufsetzen! (6. díl)

Již šestý díl, tentokráte o poslední figurce, kterou je hlavní hrdina knihy a zároveň vypravěč příběhu, Paul Bäumer. V tomto článku se nedostanu k malbě, protože ta zatím neproběhla, ale přiblížím úpravy, které figurka podstoupila. Stejný postup jsem použil i u dvou předchozích vojáků.
Foto:
S pózou figurky, jak ji nabízí ICM jsem nebyl spokojen. Proto jsem ji podrobil lehké konverzi. Ta spočívá ve výměně hlavy, a změně polohy paží.

Pravá paže se skládá ze dvou částí, těla a zbytku paže, který navazuje v oblasti lokte. Toho jsem využil. Do obou protikusů jsem vyvrtal otvor, do kterého jsem vlepil drát, a na ten jsem přilepil zbytek paže.
Podobnou operaci jsem provedl i na druhé paži.
Odvrtání otvoru pro novou hlavu.
Do hlavy jsem v oblasti krku vyvrtal otvor, a zalepil do něj drát.
Nová hlava. Pochází z figurky firmy Dragon. Potřeboval jsem vojáka s protiplynovou maskou, aby název viněty dával smysl. Jenže sehnat hlavičku s prvoválečnou plynovou maskou z kůže není snadné. Rozhodl jsem se tedy pro úpravu této. Filtr jsem zhotovil z dílů, které jsem našel na vrakovišti. Provázek, který brání ztrátě filtru jsem napodobil pomocí měděného drátku. Helma je velmi nepřesná. Jde totiž o druhoválečný model, typ nelze přesně určit. Ve finále ale bude pokryta vrstvou bláta, a tak jsem alespoň naznačil vystouplé větrací otvory, které jsou pro prvoválečnou M16 typické. Zbývá ještě doplnit podbradník.
Pomocí tmelu Milliput jsem dotmelil rozřezané paže, a zahloubil jsem rukávy, do kterých budou vsazeny nové ruce.
Vak na ruční granáty.
Figurka během prací...
Zadní pohled. Všimněte si stopy vteřinového lepidla na chlebníku. Bude odstraněna pomocí debonderu.
Až na doplnění podbradníku helmy hotovo. Ruce jsou z figurky firmy Dragon, taktéž hlava. Řemení pouzdra protiplynové masky a vaků na granáty je zhotoveno z tenkého plíšku. Vyky na granáty jsem také zahloubil, což je velmi důležitý detail. Stejně tak důležité je doplnění tkaniček na šněrovací boty.

Pohled z boku...
Možná ještě větší množství úprav postihlo zadní stranu figurky.
Držadlo hliníkových jídelních misek jsem napodobil měděným drátkem. Stejný materiál jsem využil k výtobě očka na chlebníku. Na tomto očku je zavěšena polní lahev (Feldflasche), která visí na pásku z plíšku. Celý chlebník (Brotbeutel) je zavěšen na dvou poutkách, také z plíšku. Abych dosáhl vzhledu prvoválečného chlebníku, odstranil jsem pravé poutko a očko. Pouzdro s polní lopatkou (Feldspaten) je také zavěšeno na poutkách z tenkého plíšku.
...opět pohled z boku.
Pouzdro plynové masky na řemení.
Kdy bude figurka namalována, říci nemohu. Ale věřím, že to nebude další rok, rád bych vinětu dokoničil do PanthersCupu 2014. To je tedy dnes vše.
Příště: malba.
Michal

Žádné komentáře:

Okomentovat