08 června 2013

Gas! Gasmasken aufsetzen! (1. díl)

Westfront, Herbst 1918

Po dlouhé sérii figurek a diorám z období druhé světové války jsem se rozhodl pro stavbu viněty z Velé války, jak se do roku 1939 říkalo první světové válce. Jak napovídá podnadpis, viěta bude z konce konfliktu, konkrétně z podzimu roku 1918. Ve své viněte bych chtěl znárornit vše, co je pro tento konflikt charakteristické. Včetně bojových plynů, samozřejmě. To napovídá název projektu.

Plný rad a dojmů z Aleše Chmelaře jsem se pustil do podložky:
Základem viněty je ohrádka z balsy slepená pomocí vteřinového lepidla.
Asi 1 cm od spodního okraje jsem vlepil 4 kousky balsy, na kterých bude přilepena výplň.
Horní okraj jsem seřízl podle budoucího terénu.
Spodní stranu jsem zaslepil kartonem.
Pomocí vteřinového lepidla jsem na dno přilepil odřezky balsy. To proto, aby polystyrén lépe dtržel.
Protuže chci, aby viněta působila ponuře a smutně, jako Velká válka, namořil jsem balsu tmavým odstínem a následně nalakoval lesklým lakem. Tímto se balsa mírně zpevnila.
Aby nedošlo ke komplikacím, označil jsem si čelní stranu písmenem P.
Terén jsem vyřezal do styroduru. Všimněte si že to není jednotvárná placka, nýbrž silně vlnitý terén, plný kráterů po delostřeleckých granátech.
Herkulesem jsem natřel styčné plochy...
...a vsadil terén.
Pomocí starého reklamního tisku a pásky Tamiya jsem ohrádku zamaskoval.
Každá viněta či dioráma by měla obsahovat výškový prvek. Já jsem zvolit starý, polámaný strom. Vyrobil jsem jej ze staré a suché rostliny.
První vsrva terénu je tvořena sádrokartonářskou stěrkou. Po zavadnutí jsem zabodl strom a posypal vrstvu tmelu hrubšímy kamínky.
V dalším díle se budu zabývat tvorbou finální vrstvy terénu.
Michal Trlica

Žádné komentáře:

Okomentovat