20 prosince 2012

Konec světa? Modelářského určitě!!!

Tak si představte, co jsem se dnes zase dozvěděl. Jdu si chodbami naší rozlehlé školy, usmívám se a těším se na Vánoční volno, sejdu schody do šatny, přezuju se, obleču si bundu a jdu si koupit do MPM matný lak Tamiya s tím že se zeptám i na lesklý, který se prostě nedá sehnat. Vyjdu schody a vejdu do prodejny. Prohlížím si co je nového a nejednou zaslechnu rozhovor vedený prodavačem a chlapíkem, který tam stál. Nejstrašnější zprávy co jsem za celý modelářský život dostal. Evropská unie nám modelářům ZAKAZUJE používat lepidla, ředidla, a čističe firmy Tamiya a některé barvy a metalizéry Gunze. Hlavně ty na bázi lacquer. Já jsem sice příznivce akrylek Tamiya, ale dovedete si představit život například bez lepidla, nebo čističe na Vaši milovanou stříkací pistoli? Já osobně ne. Když ten pán odešel, zeptal jsem se na ten lesklý lak, dozvěděl jsem se že pořád není a ani nebude. Matný jsem dostal a když jsem zjistil že Tamiyácký AIRBRUSH CLEANER u nás v ČR končí a že na prodejně je poslední lahvička, neváhal jsem a ihned si o ni řekl. Prodavač mi také vysvětlil že každá položka, která je označená malým červeným čtverečkem, už nebude dostupná a že je to posledních pár kusů, které jsou. Takže Tamiyácké lahvičky se žlutým a růžovým uzávěrem asi budeme hledat marně. Stajně tak jsou zakázána lepidla s citronovou vůní, údajně tímto krokem chce EU zabránit požití lepidla dětmi.
Tak tyto miláčky nám EU zakázala.

Je to vůbec ve svobodné zemi možné? A jestli se někdo chce těma přípravkama sfetovat tak je to jeho věc ne? Kvůli EU teď klesne počet slepených a nabarvených modelů. Na Airbrush Cleaneru je ještě cena, poslední balení co se v Olomouci v MPM dalo sehnat.

Dokonce je zakázaná i modelová voda firmy Tamiya, dvousložkový epoxid... Jak jsem se již zmínil osobně mi nevadí že jsou zakázány i Gunze na bázi lacquer, ale vím že valná většina modelářů je s oblibou používá. Co teď budou chudáci dělat. Přejdou na syntetiky? Jako laboranta na zdravotnické škole mě napadá: Že by se jim snad nelíbilo chemické složení těchto přípravků? Ale to je snad jasné, modelařina je trochu riskantní! Někdy jde i o život. A to zejména teď, V DOBĚ PROHIBICE. Myslím že by se to tak dalo nazvat.
Máme už jen jednu jistotu. Ale v tomhle státě vlastně není nic jisté. Pokud zakážou i Valleja, je jasné že ti tupci neumí číst:
Vidíte? NETOXICKÉ, NEOBSAHUJE ARSEN, KADMIUM, KOBALT, CHROM, RTUŤ, OLOVO, ANTIMON ANI SELEN.

Dnes jsem v MPM viděl také zbrusu nového Elefanta od Tamiye za 1445Kč, ale k čemu nám asi bude, když si k němu nebudeme moci koupit ani lepidlo, natož barvy?
Takže mí milí kolegové a kamarádi: NAKUPUJTE DOKUD JE CO!!!
S touto smutnou zprávou se dnes loučím a zítra, pokud vše půjde jak má napíšu o dalším ,již hotovém modelu.
Michal

Žádné komentáře:

Okomentovat