14 dubna 2018

Pz.Kpfw. S35 739 (f) Dokončení

Shodou několika okolností se stalo, že dnes nejsem na ukázce v Koryčanech, kde jsme měli s kluky z Břeclavi dělat partyzány a místo toho píšu článek o dokončení Pz.S35 739 (f). Doufám, že i vy budete mít radost z dalšího úspěšně dokončeného projektu na stránkách tohoto blogu, na který se za chvíli podíváme. Nejprve ale několik obrázků z tvorby podložky a postupného usazování všech součástí do terénu.
Na tvorbě terénu není nic nijak zvláštního, ovšem na výrobu trávy jsem použil pro mě novou techniku. S oblibou používám pro tuto disciplínu travní vlákna firmy WoodlandScenics, ale díky jejich špatné dostupnosti na trhu trpím jejich nedostatkem. A tak jsem si řekl, že by asi bylo možné vyrobit je svépomocí. A skutečně. Potřebujeme k tomu pouze sisalový provaz a zelenou barvu odstínu, jaký požadujeme. Provázek lehce rozpleteme, vymácháme ve zředěné zelené (použil jsem barvu Vallejo ředěnou vodou), necháme proschnout, ještě lehce rozmotáme a máme v podstatě výrobek od firmy WoodlandScenics. Jen bych řekl, že mnohonásobně levnější. Výsledek je mnohem realističtější, než za použití statické trávy.
Díky nedokonalému obarvení celého provázku vznikají v hotovém trávníku místa suché trávy.
Do trávy bez dalších úprav jsem vlepil tank a až po jeho usazení jsem začal dodávat další rosltinstvo. Také jsem použil polámané větve z kořínků a větviček.
Ke ztvárnění rostlinstva jsem použil jak přírodní kvítky a traviny, tak i luční květy firmy Polák. Jednotlivé kvítky jsem pak ještě dobarvoval barvami Vallejo.

Barevné květy a větve pomohou k rozbití jednolitosti zeleně trávy.
Detailní pohled na větev a květiny.
Abych k tanku přidal ještě něco navíc, rozhodnul jsem se pro malbu člena posádky. Ve své zásobárně jsem našel figurku německéko tankisty (zřejmě od firmy Italeri), ale musel jsem mu odstranit štítek polní čepice M43, čímž jsem dostal lodičku M35, kterou jsem pro toto období potřeboval. Také přišlo doplnění kabelů sluchátek a laryngofonů a odstranění stopy po vyhazovači na zadní partii figurky. Malbu byla provedena akryly Vallejo na černý základ z Tamiye XF-1.




A konečně vše usazeno na podložce s doplněnou popiskou.







Vnitřní parabola reflektoru je z hliníkové folie, žárovka z vytaženého rámečku a zasklení je vyraženo z plastové folie.

Nářadí...
Rezavé výfuky
Vytržená rostlina, která pomalu usychá.
U figurek platí, že čím menší měřítko, tím větší by měl být konstrast. Především v oblasti olbičeje mi tohle moc nejde, proto z větší vzdálenosti může tankista vypadat, že není vystínovaný.






Tak to je ohledně německého kořistního tanku Somua S35 zhruba vše. Myslím, že k vidění bude na několika soutěžích, kde se chystám ukázat, protože jsem s výsledkem spokojen a myslím, že stojí za to jej ukázat i na veřejnosti. Pravda, je tam pár nedokonalostí, na druhou stranu jsem provedl tolik úprav, kolik jsem jen zvládnul. Celá stavba mě velmi bavila, už jen proto, že tenhle tank mám prostě velmi rád. Původní záměr udělat Somuu tak, jak ji mám ve Worldof Tanks "naštěstí" nevyšel a tak sice nevznikla žádná Somua zachycená na fotografiích, nicméně nevyvrací to možnost, že takhle skutečně jedna z nich vypadala.
Malba figurky v měřítku 1:72 dopadla také celkem dobře, i když byly chvíle, kdy jsem zvažoval, jestli se do ní vůbec pouštět. Nakonec myslím, že tvoří k tanku vhodný doplněk.
Já tedy doufám, že se i vám líbí hotový model stejně jako mě, a jednou v budoucnu se na stránkách tohoto blogu jistě setkáme s dalším vozidlem vyrobeným v továrně SOMUA. Snad se ale brzy dočkáme zveřejnění dalšího mého projektu, který už pozvolna začíná.
Hezký zbytek dne vám přeje
Michal

Žádné komentáře:

Okomentovat