15 března 2013

Sd.Kfz.184 Ferdinand (2. díl)

Mnozí se již určitě nemohou dočkat jak to s Ferdinandem bude dál, pokud mezi tyto lidi patříte, tak dnes se to dovite. Tentokrát se podíváme jak to bylo s povrchovou úpravou modelu.
Barvení modelu jsem začal nástřikem směsi barev Tamiya XF-64+XF-1 na podvozek a snažil se tímto nástřikem pokrýt celý prostor mezy koly, pásy a vanou korby. Zároveň jsem touto směsí model i předstínoval.

Nástřik kamufláže je vždy lepší vyzkoušet někde bokem, například na starou kreditní kartu, nebo kousek plastové destičky. Lepší zničit starou kartu, než model. Vyzkoušíme si tak kompatibilitu odstínů a práci s pistolí.
Základní odstín kamufláže je Tamiya XF-60, zelené fleky Tamiya XF-5 a pásy jsou natřené barvou Vallejo na štětec 826. Stříkání polí zelenou byla práce na dvě a půl hodiny.
Další fází byly filtry ze syntetických barev. Smíchal jsem Revell Matt 16 a Revell Matt 89 a naředil syntetickým ředidlem S6006 asi v poměru 95:5 ve prospěch ředidla. Na modelu je asi 7 vrstev filtrů, vždy s odstupem asi 3 hodiny. Touto technikou jsem sjednotil kamuflážní barvy a zároveň se staly barvy sytějšímy.
V dalším kroku jsem nanesl na povrch nastříkaný lesklým lakem Tamiya X-22 obtisky a usadil je pomocí přípravků Agama. S usazením nejsem moc spokojen, obzvláště u čísel 211 je tlustý lak obtisků vidět. Po dvou dnech jsem povrch modelu nepravidelně přelakoval matným lakem a připravil si tak podklad pro patinu.
Po nanesení a setření washe jsem maloval pomocí barev Vallejo odřeniny. Nejprve jsem hnědým odstínem namaloval požadovaný tvar oloupnuté barvy a poté jej obtáhl světlejším odstínem kamuflážní barvy. Dále jsem začal nanášet pruhy stečené špíny a prachu z barvy Vallejo. Na snímku je vidět rozdíl mezi zadní stěnou bojového prostoru, kde zatím nejsou naneseny pruhy stečenin a boční stěnou, která je již opatřena těmito pruhy.
Do vzorku pásů jsem vtlačil pigment, znázorňujíci zeminu vtlačenou do pásů hmotností vozidla.
Nakonec jsem model jemně přeprášil pistolí přípravkem AK-Interactive Dust Effects.
A nakonec malá ochutnávka z dalšího dílu.
Zítra budu na PanthersCupu na Proseku, takže pokud máte zájem, budu vystavovat.
Michal

Žádné komentáře:

Okomentovat