31 prosince 2011

Unteroffizier Rolf Steiner

Steiner je legenda, ale pro chlapy je poslední nadějí, ale popravdě je to velmi nebezpečný muž.

kapitán Kiesel

Věnováno památce Jamese Coburna

James Coburn (*31.8.1928 +18.11.2002) jako Rolf Steiner ve filmu Sama Peckinpaha Železný kříž.
Když jsem byl jednou asi před třemi roky nemocný, pustil jsem si na počítači film Sama Peckinpaha Železný kříž, a v ten okamžik jesm totálně a naprosto propadl desátníku Steinerovy, kterého skvěle zahrál James Coburn, ten mezi námi už bohužel není. Po filmu jsem okamžitě začal přemýšlet jaké figurky by se hodily pro ztvárnění některé scény z filmu. Později jsem náhodou narazil na sadu firmy Dragon s katalogovým číslem 6006 a názvem Cross of Iron. Sada téměř shodná s filmem! Před nějakou dobou jste zde viděli jak jsem vytvořil právě z této sady vinětu Železný kříž. V době když jsem ještě hledal tyto figurky, narazil jsem také na akční figuru Steinera v měřítku 1/6, ale protože před třemi roky jsem se o tyto figury nezajímal, rychle jsem na ni zapomněl. Před dvěma roky jsem na ni ale zase narazil, a když už jsem si ji mohl koupit, nanarazil jsem na jediný obchod kde by měli Steinera skladem, protože už se déle než 10 let nevyrábí. Po dvou letech marného hledání a snahy o nalezení jediného evropského obchodu přišli nejlepší Vánoce v historii! Vánoce roku 2011 a nejlepší dárek na světě! ROLF STEINER!!!!!
Tak to bylo k úvodu a teď se na to podívejte se mnou:

Krabice...
...a její obsah.
Avšak jak už dlouho vím, tato figura není ani zdaleka dokonalá, doba vzniku je znát a navíc 90% výstroje je špatně.
Seznam chyb:
blůza M43 správně má mít na sobě M36
taška na mapy a dokumenty místo sumky pro MP-40
špatná hodnost a Waffenfarbe na náramenících, Steiner je však nenosí
Spona za boj zblízka v bronzu, správně má být zlatá (velmi vzácné a cenné vyznamenání)
Krimschild (Krymský štít) Feldgrau, správně má být stříbrný
Chlebník s ešusem má figura navíc, Steiner nic takového ve filmu nemá
chybějící pouzdro na pistoli Parabellum 08 Luger
chybějící dalekohled, místo něj má figura pouzdro na plynovou masku
chybějící bajonet
Feldgrau přezka na opasku místo hliníkové
Dokoupená výzbroj a výstroj, která na figuře není.
Pouzdro pro Luger
Otevřené
Zde můžete vidět že pouzdru chybí zavírání...
...nůžky do ruky a je to!
Pistole v pouzdře.
Podle této fotky jsem ztvárnil detaily na pouzdře.
Mimochodem tady vidíte rozdíl mezi starou a novou Parabellou.
Původní přezku zapíání krycí chlopně jsem odříznul a nalepil na pásek vystřižený z koženky.
Přilepit a pouzdro je hotové.
Steinerova výstroj je opravdu jen velmi lehká.
Toto je původní uniforma, kterou má Rolf na sobě od výrobce.
Zde ale jasně vidíme rozdíl. Všimněte si sňůrky k píšťalce v pravé kapse.
Spletená nit imituje tuto šňůrku.
A tady už přilepená v kapse nové uniformy.
Na této fotce vidíme stříbrný Krymský štít.
Medaile odstraněné z původní uniformy:
 Horní řada:spona za boj zblízka v bronzu je spatně, má být zlatá. Střední řada je celá správně.  
Spodní řada: Krimschild je špatně v barvě Feldgrau, správně je stříbrný.
Takže ke slovu se dostala stříkací pistole a akrylové Tamiye.
Pod všechny štíty se dával plstěný podklad, já jsem ho napodobil látkou, kterou jsem nabarvil Tamiyou XF-61.
Obě medaile dostaly wash.
Stuha medaile za Východní frontu 1941/42 z červené mašle.
Opasek s Lugerem.
Dalekohled na novém popruhu.
A dalekohled na Steinerově boku.
Všechny medaile dostaly wash z vodových barev.
Šála
Hotový Steiner...
Jiný pohled...


Desátník Steiner je ostřílený velitel průzkumné čety, který je už pár dní na frontě, proto nemůže bypadat že právě vylezl z pračky. Rozhodl jsem se tedy že se Steiner stane mou první patinovanou figurou. Použil jsem pigmenty MIG productions P033 a P037 které jsem smíchal a na světlé skvrny pouze P037 písek z války v zálivu. Důležité je vyzkoušet techniku předem na kusu látky, přece jen je to jiné než figurka 1/35.
Steiner po špinění pigmenty.


 
Detail, světlé skvrny jsem se snažil umístit podle filmové uniformy.
Ke všem svým filmovým figurám si vyrábím kartičky. Zde vidíte potřeby k její vytvoření. Nůžky, karton, štětec, herkules, fotopapír a hlavně počítač s tiskárnou.
Kartičku nalepím na karton a vyhladím prstem s kapesníkem.
 Hotovo!
Abych se dozvěděl co si o tomto projektu myslí opravdoví odborníci, a popřípadě co zlepšit, dal jsem Steinera na jednu z největších stránek s figurami. Můžete se taky podívat: http://www.sixtharmygroup.com/forums/showthread.php?t=16775

Steiner byl můj první projekt v měřítku 1/6 který jsem si opravdu užil a poprvé jsem vyzkoušel špinění látkové uniformy. Prosím napište do komentářů jak se vám tato proměna líbí.

Váš Michal

Žádné komentáře:

Okomentovat